Moderator Control Panel ]

SUPERMOTO MUST HAVE/DO ETC..

Site Admin
User avatar
Posts: 1748
Joined: Sat Sep 24, 2011 11:14 am

SUPERMOTO MUST HAVE/DO ETC..

Postby Wolf-racing » Mon Oct 10, 2011 7:25 pm

οπως εχουμε πει και στο παρελθον μιας και ξεκιναει μια πρoσπαθεια αναβιωσης του sm στην ελλαδα θελω να αναφερω καποια ''πρεπει''για να εχεται μια αξιοπρεπης σημετοχη..
να σημειωσω εδω οτι ΟΛΑ ειναι σχετικα αναλογα με τις οικονομικες δυνατοτητες του καθενος,εγω απλα θα αναφερω τα απαραιτητα ανεξαρτητος κοστους..

εχουμε και λεμε λοιπον..
για να φτιαξουμε ενα sm (εξαιρουνται τα ετοιμα KTM,HUSKY,ktl)τα οποια να πουμε οτι δεν ειναι στις περισοτερες περιπτωσεις οι καλυτερες δυνατες λυσεις αλλα πληρουν σε μεγαλο βαθμο το επιπεδο των ελληνικων δεδομενον λογω χαμηλου κοστους.
εχουμε και λεμε λοιπον περνοντας ενα καθαροαιμο ΜΧ μοτο κανουμε τις εξης αλλαγες..

ΤΡΟΧΟΥΣ -πλεκουμε στα υπαρχοντα κεντρα ενα σετ στεφανια με ακτινες,που ειναι και η πιο οικονομικη λυση,η τοποθετουμε εξ ολοκληρου ενα σετ τροχων sm.κατα προτιμιση χωρις σαμπρελα και διαστασεις 16.5-3.50/5.5-17η(5.0).η πρωτη λυση ενδεικνεται.

ΦΡΕΝΑ ενα σετ τρομπα-δαγκανα-δισκο στα 320mm ειναι το must..σε δευτερη λυση πιο οικονομικη αφηνουμε εκτος την τρομπα..προτιμοτερα πακετα value for money BERINGER/BRAKING..πολυ καλες τιμες και αξιοπρεπη προιντα,με κορυφη παντα τη μοναδικη brembo σε υψηλο επιπεδο αποδοσης αλλα οχι τιμης.πισω καλα τακακια racing και ενα σωληνακι (οχι απαραιτητα)ειναι ta must.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ τα ΜΧ ειναι απο την φυση τους HIGH-TECH μοτοσυκλετες,τι ενοοω οτι σαν επιπεδο περιφεριακων ειναι στο τοπ επιπεδο..ετσι οι αναρτησεις τους θελουν πολυ μικρες επεμβασεις για να γινουν σωστες για χρηση sm.ενα revalving δηλαδη με ενα σετ πιο σκληρα ελατηρια(αν εισαι πανω απο 70 κιλα αλλιως ενα μαμα ελατηριο ειναι σουπερ καλο διοτι μην ξεχναμε ειναι ΜΧ μοτο που πηδαει 3πλα!)και ενα χαμηλωμα στις αναρτησεις ειναι οτι καλυτερο.να τονισω εδω οτι το χαμηλωμα ειναι καλο στα sm αλλα οχι απαραιτητο..εξαρταται πολυ το υψος του αναβατη και πως χωραει πανω στη μοτοσυκλετα..

τα πρωτα βασικα πραγματα λοιπον ειναι τα παραπανω και παμε να δουμε τα δευτερα πιο βασικα..
ενα sm μοτο πρεπει να αποδιδει μεσαιες-ψηλες στροφες και οχι χαμηλομεσαιες οπως κανει ενα ΜΧ..(σε αυτο το σημειο προαναφεραμε το οτι ενα ετοιμο sm δεν ειναι παντα η καλυτερη λυση γιατι ενας κατασκευαστης δεν κανει τετοιες μετατροπες οταν παραγει ενα μοντελο σε δυο εκδοσεις,το φτιαχνει MX και απλα το μετατρεπη σε sm με το δυνατοτερο χαμηλο κοστος)ως εκ τουτου δεν επεμβαινουν σε κινητηριακες μετατροπες ευκολα..

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ενα σετ εκκεντροφορων μαζι με ενα εμβολο high-comp θα φερουν την αποδοση στα επιθυμητα επιπεδα και στον απαραιτητο τροπο αποδοσης γιατην χρηση sm..εξατμιση ειναι απαραιτητη αλλα με τις ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ που θα ανακοινωθουν συντομος,οπως και σε δευτερο σταδιο ροικη στην κεφαλη και φιλτροχοανη κιτ.προεραιτικα ηλεκτρονικη διαχειρηση.

καλες βολτες με ασφαλεια..!


--------------------------------------------------------------------------------

ειναι εξισου σημαντικο να κατανοησουμε τα ακολουθα..

το πρωτο πραγμα πριν καβαλησουμε σε πιστα που πρεπει να ελενξουμε ειναι ο εξοπλισμος μας..
τι εννοω..
τα ρουχα μας,κρανος,φορμα,μποτες,επιγονατιδες αφενος να ειναι καλης ποιοτητας αφετερου να μην μας ενοχλουν!δεν πρεπει να μας ενοχλει τιποτα,ουτε ενα κορδονι που μας πιεζει στην πατουσα ουτε καποιο προστατευτικο που μας ''γρατζουναει''στην πλατη..οταν λεμε τιποτα τιποτα!αν συμβει βγαλτε το συγκεκριμενο ρουχο και ξανατοποθετηστε το!
ο οργανισμος υποσυνειδητα λειτουργει με ενα εξτρα φορτιο..και αυτο δεν το θελουμε...
μετα η μοτοσυκλετα..εχω ακουσει κατα καιρους να μου λενε ''θελει πιο κατω ο λεβιες'' οι μανετες δεν με βολευουν..η σελα ειναι σκληρη, κτλ..
και ξαναμπαινουν σε επομενο session χωρις να εχουν κανει μια αλλαγη στα προαναφερθεντα!μεγα λαθος..
ΦΕΡΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΛΕΤΠΟΜΕΡΕΙΑ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΣΑΣ και κατεπεκταση ολη τη μοτοσυκλετα..ειναι προτιμοτερο να φαμε 1 ωρα στο στησιμο και να καβαλαμε σωστα,παρα να φαμε μια ωρα στο καβαλημα και να καβαλαμε λαθος..ενοοντας με ''φορτια'' τετοια..

αναφεραμε λοιπον τα 2 πιο βασικα στοιχεια μιας καλης αρχης στην αγωνιστικη δραστηριοτητα..
και μενει το 3 στοιχεια που δεν ειναι αλλο απο την σχεση μας ΜΕ ΤΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ..
την αρμονια αναβατη-μοτοσυκλετας..


--------------------------------------------------------------------------------

ΠΛΑΚΕΣ ΜΕ ΜΙΚΡΟ OFFSET
OLOI οι κατασκευαστες πουλανε after market τιμονοπλακες ΜΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ OFFSET..!μικροτερο ενοουμε την αποσταση σε mm απο το κετρο του αξονα των πλακων μεχρι την νοητη γραμμη του κεντρου των μπουκαλων μας..
αυτη η αποσταση συνηθως σε ΜΧ ειναι περι τα 24mm..και με τις after market γινεται 13-14mm..
αυτο εχει σαν αποτελεσμα το τιμονι να γινεται πιιο ΓΡΗΓΟΡΟ ΟΧΙ ΠΙΟ ΕΛΑΦΡΥ!!ΑΛΛΑ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΟ ΣΤΟ ΣΤΡΗΨΙΜΟ..και εδω ειναι η παρεξηγηση που δεν ειναι κατανοητη..
οι κατασκευαστες στην πρωσπαθεια τους να δωσουν μια αισθηση ''ευκολου'' και ελαφρυ τιμονιου αυξανουν το οφφσετ,,αυτο εχει σαν αποτελεσμα το τιμονι απο μονο του να εχει μια ταση να στριψει!αυτο δεν ειναι γρηγορο..ειναι ελαφρυ!με αυτη την αισθηση λοιπον σαν οδηγοι νιωθουμε πιο οικεια με το μοτο,ΑΛΛΑ,,εχει και μειονεκτηματα,,
το μοτο γινεται αργο,,δηλαδη στην εισοδο της στροφης παροτι εχει τη ''ανεση'' να μπει δεν μπαινει οσο γρηγορα θελουμε και αυτο συμβαινει γιατι ο τροχος ειναι λιγο πιο μπροστα(θα καταλαβεται τι ενοω αν κοιταξεται και δειτε στο πηρουνι σας τον αξονα του τροχου ποσο πιο μπροστα ειναι απο τις μπουκαλες,,και αυτο οφφσετ ειναι!
ενω αν βαλουμε με το μικρο οφφσετ θα δουμε οτι το τιμονι ειναι βαρυ και δυσκολο να στρψει ΑΛΛΑ στριβει πιο γρηγορα!κανει μικροτερη ακτινα στροφης!ειανι πολυ απλο να το καταλαβεται αλλα πολυ δυσκολο στην πραξη να το αξιοποιησεται..



--------------------------------------------------------------------------------


αρμονια μοτοσυκλετας-αναβατη...
εδω ειναι ολη η ουσια τελικα..
η μοτοσυκλετα ειναι οκ,ρυθμισμενη κομπλε και ο αναβατης ειναι οκ χωρις ''φορτια'' ανετος...
στατικα η περπατωντας λοιπον οκ,επανω στην μοτο ομως??εδω ειναι καποια ακατανοητα απο πολυ κοσμο πραγματα..
Μην χρησιποειται δεοδομενα απο αλλους αναβατες κυριως εξωτερικου..καθοτι το επιπεδο ειναι πολυ πιο υψηλο και ετσι αυτα που εχουν ρυθμιση-απαιτησει απο την μοτο τους ειναι απιαστα ..
μπορουμαι να τα εχουμε σαν στοιχεια αναφορας και σαν στοχο αλλα οχι σαν χρηση,
μην παρεξηγουμε,δεν λεω μην τα δοκιμασετε,απλα μην τα κανετε αυτοσκοπο λεγοντας ''ετσι ειναι το σωστο''..
το σωστο ειναι να νιωσεται εσεις ανετα πανω στη μοτοσυκλετα βαζοντας καποια στανταρ σεττινκς και δοκιμαζοντας τα,,
πρωσπαθηστε να ασχοληθηται εντατικα με τις αναρτησεις και τι αισθηση σας δινουν καθε φορα που τις πειραζεται,
παντα μα παντα μια ρυθμιση την φορα,,ξερω οτι ειναι κουραστικο αυτο γιατι πρεπει να ρυθμισεις ενα απλο κλικ,να μπεις μεσα στην πιστα να το ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙΣ!και μετα να βγεις να ξανακανεις ενα ακομα αν χρειαζεται..αλλα αυτο ειναι ο αγωνας για βελτιωση(οι αγωνες καρδιζονται στις προπονησεις οχι την μερα του αγωνα)...
η μοτοσυκλετα δεν υπαρχει αν δεν εχουμε κατανοηση τις αναρτησεις της..!το feedback απο τις αναρτησεις ειναι το ημιση του παντος για να απολαυσουμε τα μεγιστα απο μια μοτοσυκλετα!

User avatar
Posts: 480
Joined: Sat Sep 24, 2011 2:54 pm

Re: SUPERMOTO MUST HAVE/DO ETC..

Postby giwrgos-or-hayas » Mon Oct 10, 2011 9:24 pm

sticky!
η ζωη ειναι ενας δρομος ....... εχει τα πανω της και τα κατω της.....εσυ απλα διαλεγεις wheelie ή endo??

Site Admin
User avatar
Posts: 1748
Joined: Sat Sep 24, 2011 11:14 am

Re: SUPERMOTO MUST HAVE/DO ETC..

Postby Wolf-racing » Sun Dec 25, 2011 10:12 pm

αναρτησεις
μεγαλο σεναριο και ΟΛΟ το ειναι της μοτοσυκλετας μας..ανεξαρτητα απο ειδος(ΜΧ,SS,SM)
οι κατασκευαστες φτιαχνουν τις μοτοσυκλετες με μια συγκεκριμενη ισοροπια..αυτο το balance δεν μπορουμε και δεν πρεπει να το χαλαμε!
πρεπει μονο να το βλετιωνουμε ακολουθοντας μια καλη συνταγη η κανοντας μικρα και προσεχτικα βηματακια αλλαζοντας ενα ενα δεδομενο τη φορα,,
το balance λοιπον αλλαζει με 2 τροπους..γεωμετρικα απο δομικα ας πουμε στοιχεια,και γεωμετρικα απο αναρτησεις..
δομικα στοιχεια ειναι ενα height adjuster στο πισω αμορτισερ,η μεταβαλομενη θεση αξονα ψαλιδιου, τιμονοπλακες κτλ..(δεν συσιστονται σε ερασυτεχνικο επιπεδο,περιπλεκονται πολυ τα πραγματα και δεν ειναι δυνατον να ''παρουμε'' το οφελος απο αυτα σε χαμηλο επιπεδο οδηγου).
εν αντιθεση με τις αναρτησεις το οφελος ειναι αμεσο και δραστικο!χαμηλωμα και ενα καλο upgrade ειναι must για ενα supermoto!
κοιταμε πρωτα να βαλουμε τα σωστα ελατηρια..ενα καλο upgrade με αλλαγη εμβολον και shims και εχουμε ενα σετ αναρτησεων ετοιμες για
SM.
απο και επειτα εχουμε την επανασχεδιαση του balance της μοτο μας στα νεα στοιχεια.
το γνωστο σε ολους μας SAG.
:handgestures-thumbup:

Return to Wolf-Racing

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest